onsdag 14 april 2010

En glassdag!

Idag blir det ett tråkigt och lite svamligt inlägg tror jag för jag har inte riktigt någon motivation att komma på något djupt och seriöst att skriva om.

Det är solsken. Jag ska springa ikväll och sitter och klickar runt på I Form för att leta efter nya lämpliga rundor. Den jag har börjar bli lite småtråkig nämligen. I Form har för övrigt en jättebra funktion där man kan lägga in sina egna rundor på kartan och se hur långa dom är. Det tycker jag är kul.

Den håller jag på och läser en massa om intervaller och backträning och dylika roligheter. Intervaller sysslar jag för övrigt redan med. (För det är roligare att säga att man ägnar sig åt intervallträning än att man inte orkar springa hela vägen utan måste stanna och gå då och då.) Marathonlopp läser jag också en massa om. Det verkar kul. En vän till mig ska springa London Marathon i slutet av April (för övrigt en av personerna som inspirerat mig till att börja springa). Kanske nåt att satsa på. Inte just nu förstås, men om ett par år kanske... mitt nya mål (förutom zombiejägarmålet) - Stockholm Marathon 2012. Vem är på?

Idag kom för övrigt glassgubben och packade i en massa glass i vår frys på jobbet. Herr Chef sitter och mumsar som bäst. Jag har för avsikt att äta en Magnum Strawberry White till eftermiddagskaffet. Är även sugen på att testa den nya Ben&Jerrys Peanut Butter Cookie Dough men några såna beställde vi inte hem så jag får ingen just idag. Om det är nån som har provat så kan ni väl tala om ifall den var god eller inte?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar