lördag 24 april 2010

Fan i helvetes jävla skit!

Jag har blivit bestulen. Ett mycket elakt och hänsynslöst brott.

Morgonen började alldeles ypperligt med en bra joggingrunda i solskenet i sällskap med Dropkick Murphys. Jag spang till och med lite fortare nu än jag gjorde förra veckan märkte jag och det tycker jag är skitkul.

Efter förmiddagskaffe och smaskig macka började lördagsbestyren med undanröjning och tvätt. Mor min kommer och hälsar på i eftermiddag nämligen så jag behöver verkligen får allt det där undanstökat i god tid så jag slipper vara ett sönderstressat vrak när hon dyker upp och är kaffesugen.

Så jag samlade ihop min lortiga byk och vandrade glad i hågen ner i tvättstugan för att tvätta den. Kommer ner och vad får jag se?

Någon intelligensbefriad jävel har snott en av mina tvättmaskiner!

Glatt humör totalt bortblåst. Jag tvättar lakan och handdukar idag och behöver verkligen båda två, damnit!

I vanliga fall brukar tvätten gå hur smidigt som helst - lassa i tvätt, tvätta den, flytta över till torktumlaren, få saker uträttade under tiden som prylarna blir torra. Saker som jag verkligen behöver få uträttade idag. Mamma kommer klockan två! Jag har ingenting i skafferiet förutom en påse stenhårda katrinplommon! För att inte tala om den lilla detaljen att min dysfunktionella hjärna är beroende av att mina rutiner och mina planeringar håller annars blir den helförvirrad och jag blir (som det kanske märks) förbannad.

(Positivt är i alla fall att jag har dammat hela lägenheten och dammsugit av ren ilska.)

Så jag gjorde faktiskt något jättelöjligt som jag aldrig någonsin brukar göra i normala fall - jag skrev en arg lapp.

Det här är vad jag skrev: Det är helt OK att ta en maskin på min tid om jag inte använder den men fråga gärna först, TACK/Jennyh

Observera den totala avsaknaden av smilies och capslock på 'tack'. Ett riktigt bra exemplar av en passiv aggressiv arg lapp, eller hur? Trevlig och artig vid första anblicken men med enorma mängder vrede bubblande under ytan.

Det här är vad jag egentligen hade lust att skriva: Kära tvättmaskinstjuv, om jag någonsin får reda på vem du är så tänker jag campa utanför din dörr och bita dig i benet varje gång du går ut, bara så du vet. / Den maskerade tvättstugehämnaren

Den får jag spara till nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar